Trekking tocht Chiang Mai - Lisa hilltribe village en Akha hilltribe village

De 3 daagse trekking tocht door de jungle en de bergen was echt een super ervaring!! Ik heb echt wel flink op mijn tanden moeten bijten, want zo 'stoer'ben ik eigenlijk helemaal niet... Onze gids, G.I. 'Gin', kwam ons halen met de pick up om ons in de jungle te droppen.. Dag 1 was een tocht van ongeveer 5 uur door de jungle.. Dit was erg mooi en heet!!! Helemaal nat van het zweet... De tocht ging flink bergopwaarts dus je voelde het goed in de benen.. Maar de watervallen en de jungle maakten het weer goed . Alleen kwamen er op gegeven moment bloedzuigers en dat was wat minder.. Nou was mijn idee bij bloedzuigers dat ze best groot waren, maar blijkt dat dit alleen de bloedzuigers zijn die in het water leven.. Degene die op mij zaten waren niet echt super groot (tenzij vol gezogen...) en moest je dus jezelf goed checken. Nou was ik gelukkig enigszins al voorbereid hierop dus verder dan mijn kleding kwamen ze gelukkig niet. Maar lekker lopen is het niet. G.I. Gin had er 2 op haar rug en die ene was behoorlijk, dus deze eraf gehaald met deet spray en blad..Verder zijn we nog een slang tegengekomen, maar deze was banger van ons dan ik van hem..Alleen de staart was zichtbaar en dit was zo snel dat ik het gelukkig niet doorhad.... De eerste dag overnachten we in een Lisa en Akha Hilltribe village. Dit zijn bergvolkeren. Met behulp van projecten worden zij verder geholpen in hun ontwikkeling met name in de agri sector. Gelukkig hebben we geen trekking gekozen waarbij je in vogelvlucht deze dorpjes afgaat, want deze zijn super toeristisch. Deze trekking waren wij de enigste bezienswaardigheid volgens mij.. De eerste nacht was in een homestay in de bergen, vrij primitief maar wel redelijk te doen.. Met wat huisdiertjes zoals de bamboekevers, spinnen en ratten...G.I. Gin zorgde ervoor dat we kennis maakten met de thaise keuken.... Oeffffffffffffffff.... Viel niet mee.. Veel chili...Ik heb mijn best hierin gedaan ...

De volgende dag ging de trekking verder door de bergen, heel erg mooi..Deze dag was wat milder qua trekking, ongeveer 3 uur..Je ziet rijstvelden, koffieplanten, thee en nog veel en veel meer...Het was wel weer super heet, maar weer gelukkig geen regen...De overnachting vond plaats in een akha village bij een homestay bij een gezin..Nog primitiever, maar gelukkig wel een klamboe deze keer... De kindertjes waren super grappig, wilden je alsmaar aanraken.. En de zoon van het gezin was een super goede dammer...Die kon je niet verslaan.. (tenzij je vrouw bent volgens mij, want dan laat hij je winnen; ik heb nl 2 gewonnen....).. Het slapen was echter een ramp... Toiletten zaten giga spinnen (sorry ook hier geen pics van .... ) en de homestay was open boven en kon zo door de planken heen kijken... Ook had onze gids voor het slapen gaan nog een super mooi verhaal. De honden blaften allemaal tegelijk tot aan het janken als wolven toe. Zij gaf aan dat deze honden dan wat zagen wat wij niet zagen.. Maar ging verder er niet op in. Maar aangezien ik benieuwd was wat zij wel zagen wat wij niet zien, stelde ik haar deze vraag wat voor beesten het dan waren.. G.I. Gin zei dat het geen beesten dan waren, maar geesten

Surprised
.. Gelukkig ben ik daar wel nuchter in en geloof ik daar niet zo in... Neemt niet weg dat ik heeeeeel lichtjes geslapen hebt die nacht...hahahaha.

Bij de Akha mensen wonen de familie grotendeels bij elkaar (financieel niet mogelijk)en slapen mannen en vrouwen apart...Naast hun huis bouwen ze een klein hutjeen noemen ze dat 'happy house'... In dit happy housje zijn mogen dande man en vrouw wel samenzijn omhun liefkozingen te uiten...

De laatste dag ging verder door de bergen en duurde zo'n 4 uur..De vermoeidheid wasgoed merkbaar en ik was ook blij dat we het eindpunt genaderd hebben...Het was mooi geweest, hebbenveel gezien... Maar nu is het tijd om te gaanchillen op Ko Chang...

Cool
Morgen vliegen we naar Bangkok om vandaar uit naar Ko Chang te gaan chillen en de laatste dagen van de vakantie alweer in te gaan....

Nu nog even wat pics voor jullie erop zetten..

Veel liefs en dikke knuffel voor jullie,

Bren

Reacties

Reacties

San

Oh oh nooit gedacht zo'n stoere zus te hebben.....
Spinnen, slangen, bloedzuigers....en dan ook nog slapen...Overdag lijkt me dat wel meevallen maar 's nachts is het vast een ramp. (doe dan maar wat geesten, daar geloof ik toch niet in). G.I. Gin klinkt een beetje eng maar dat was vast niet haar bijnaam (of was ze aan de drank door die geesten...)
Nu lekker nog wat relaxen zodat je uitgerust aan de terugreis kan beginnen...

Liefs van ons allemaal
XXX San

miranda

Ziet er gaaf uit allemaal!
Nog ff genieten Bren, de herfst is hier al begonnen!
Veel plezier nog.
x

Dion

Hai die Bren,

Ik vernam gisteren van Sandra dat je een weblog hebt.
Dat ziet er allemaal wel erg gaaf uit zeg. Zo maak je nog eens wat mee. Prachtige foto's ook trouwens.
Nog veel plezier daar en geniet nog van het lekkere weer daar want hier is het al echt herfst.

Dikke knuffel,

Dion

Desiree

Supermooie foto´s Bren! Moet weer een hele ervaring zijn. Geniet nog van je dagen daar.

Tot snel!!

gr.
Desiree

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!