Perhentian Islands - KL - Kota Kinabulu

Hey Halloooooo daar!!!

Alles goed daarzo??? Hier wel...Just laid back @ perhentian Islands....Heerlijk toeven daar...De accomodatie was zeer primitief, maar erg gezellig... Een belgs koppel daar leren kennen en wat mee opgetrokken... De snorkeltrip zoals gepland is een dag later doorgegaan ivm regen en onweer...Maar op zich kwam dat best goed uit...Hele dag maar beetje gerelaxed... Later op de dag toen het weer wat beterde, nog een jungle trekking gedaan... De bedoeling was om naar een ander dorpje te wandelen, maar daar zijn we niet aanbeland :-)... Beetje slecht voorbereid waren we wel... Op de slippertjes, na een hevige regenval en dat door de jungle.... Beetje slippery when wet... ;) Ook nog gedurende de trail begaven de slippertjes van Wilco het, dus maar goed dat we vast waren komen te zitten..hihihi...Liep niet zo fijn, zeg maar!! Dus met vieren lopen zwaaien voor een bootje dat wel 10 x voorbij kwam, zijn we eindelijk opgepikt...Anders moesten we vast overnachten op zo'n ellendig strandje daar...Verder hebben we de tijd maar nuttig besteed om pokeren te leren en wat drankjes te benuttigen... Gelukkighad ikredelijk goede kaarten... :-)

Bientje, stefje moet het maar zonder ratje doen hoor....We hebben de ratten bij Wilco zijn slippers gelaten :-), daar waren ze heel blij mee... Misschien wilt ie een Oerang Oetang??? hahahaha

Hey vallepietje, wat zitte gij op school te doen??? School is om te studeren, toch??? hahahaha... Ja leuk hoor je berichtje, thx...Ikke ook nog ff in klaslokaal gezeten op vakantie inderdaad... En ik was zeer braaf zeg maar, goed mijn best gedaan.. Ik zie dat het met je wiskunde toch ook nog goed komt!! Vast door de appels en peren vergelijk :-)..hahahah.. Ja, je weet het he: voor wiskunde kom je maar naar tante... Vind ik helemaal niet erg...

Caitje, dat is toch nog steeds een goed cijfer....Straks voor topografiekun je weer leren hoor...Het was ook moeilijk...Ik ga zo de foto van het aapje erop zetten dat op het resort als huisdier gehouden werd...Erg zonde vond ik het... Het leek er wel op dat het aapje het goed naar zijn zin had... Werd zelfs in een bootje op het water gezet en dat vond ie erg leuk!! Wist niet dat aapjes konden zwemmen... Het was net zo'n aapje als in 'Remy - alleen op de wereld'. Als je het verhaaltje niet kent, vraag maar aan mama :-)...

De dag erna was het mooi weer en ging de snorkeltrip wel door...Heel gaaf zo al die eilandjes afgaan... Mooie visjes ook, waaronder ook weer haaitjes gezien...Maar echt waar, het is 3x kijken of het er zijn...hahahahah Not that much impressed ;)...Ook nog enkele roggen gezien en heeeeeeeel veel gekleurde visjes...Zelfs met een onderwatercamera foto's gemaakt, dus ben benieuwd ernaar.... Na de snorkeltrip een kayaktrip naar het geplande plaatsje...Dat was nodig want het geld en de mosquitospray was op...Beiden erg nodig ;)... Ook een heel leuk dorpje met lekker strandje....Zelfs een cocktail te verkrijgen daar... Dat was wel bijzonder, want bij ons resort alleen maar bier... En daar hadden ze niet eens een vergunning voor... Dus een heerlijke cocktail benuttigd!!!! Uiteindelijk toch wat uitgeput en behoorlijk rose terug aangekomen op resort.... MOesten de vlucht nog regelen voor naar Borneo en de accomodatie aldaar...Maar ja bij robinson gevoel hoort blijkbaar ook weinig bereik... En na een half uur de site te laden, bleek alles vol te zitten tot de maandag.... :S....Auwwwww...Maar goed, gelukkig dat mijn zusje toch weer altijd standby is!!!! Nog gelukt om viaandere maatschappij te boeken via internet nederland dus...ahahahaha...

Dus vandaag een doorreis dagje gehad...Ik merk wel dat ik ietwat weinig voorbereid heb en heb uitgezocht!! Want bij het vliegveld moest er nog een vlucht naar Borneo geregeld worden....En die zaten ook allemaal vol tot de maandag: het is schoolvakantie hier!!! Maar gelukkig nog wat stoelen via Malaysia Airlines kunnen vinden: Business class.. Erg vervelend was dat...;) Dat was ietwat duurder, maar ging nog wel...En ja, wilden nu wel naar Borneo, anders hadden we beter 2 dg langer op het eiland kunnen blijven... In Thailand liep alles wat meer op schema en was er altijd wel plaats.. Hierdoor wordt je beetje makkelijk in het regelen van dingen...En ik geloof dat ik het ook wel best vind...Zie wel wat komt, of niet....Denk wel dat een wereldreis niet voor me is weg gelegd..hahahah Op zo'n eilandje zonder iets van bereik, is voor een paar dagen best ok!

Nu zijn we beland op Borneo en ook op de berg... Het is best erg donker, dus weten niet hoe het er uit ziet...Het was een helse rit de berg op en waren ook best ziek ervan!! Moeten morgen vroeg uit de veren voor de beklimming en dan wordt het overnachten op de berg om vervolgens midden in de nacht de beklimming af te maken... Schijnt super ervaring te zijn die trip want je treft verschillende vegetaties...Heel veel flora en fauna...Maar daarover vast later meer na de ervaring!!!!

Ik ga nu even proberen nog wat foto's erop te krijgen en dan snel wat te slapen voor de trip begint!!!!

Jullie nog heel fijn weekend en geniet ervan. Ik begreep dat het weer goed is, gelukkig maar!!!!

Liefs,

Bren

P.S.: Thanks voor jullie berichtjes, telefoontjes en smsjes...Altijd errug leuk!!!! :-)

Reacties

Reacties

Sandra

hoi zusje

Gelukkig dat het nog goedgekomen is met het vliegen, ja ja een baantje in de reisbranche leek me altijd al wat :-)
Berg klinkt erg spannend....Wilco en zijn slippertjes wordt zo intussen wel een funny issue hahahaha

Weer was idd prima hier, ben gister erg verbrand met tennissen.....jurkje aan gehad en ineens kwam de zon er volle bak door....
Het is nog 3-3 geworden... DD en 1 mix verloren.
Vandaag plenst het al sinds we wakker zijn, ga zo de meisjes naar de bios brengen.....

Nou succes met je aapjes (leuk leuk) en tot gauw...

Dikke kus en knuffels San xxxxxx

Sabine

Ha Bren, zag zojuist je foto's. Ziet er heerlijk relaxed uit zeg, super! Beter dan hier in de regen. Het valt momenteel met bakken uit de lucht, net zoals gisteren. Eind van de middag werd het wat beter. Ben erg benieuwd hoe het in Borneo is, volgens mij super. Neem je zo'n klein aapje voor me mee, Bren? Ik heb er hier wel al drie maar zo'n lief klein oerang-oetang'kje lijkt me wel wat. Ik kijk uit naar je volgende bericht!

Liefs Sabine

Mascha

super,
Geniet lekker van je reis. zal ik wel studeren......
en af en toe een beetje met je reis meegenieten.

Heel veel plezier.

groetjes Mascha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!