Mount Kinabalu - jut en jill climbing up that hill

Mount Kinabalu.....Tjaaaa, wat zal ik ervan zeggen: leuk bergje ... Zooooo, wat was dat me een zwaar tripje... Na een korte nachtrust (dag ervoor een lange doorreistrip gehad), van 1800m naar 3812m, 6.5 km in 6 uur. Om vervolgens van daaruit naar de top te gaan nog 2.5 km tot hoogte van 4095 m.....Moet goed te doen zijn toch????? hahahahahaha ja, dat dacht ik ook... Zeker die 6.5 km in 6 uur! Viel goed tegen..... Acht mezelf toch nog in redelijke conditie aangezien ik vrij regelmatig sport....Maar die korte nachtrust en niet topfit (goed verkouden en last van de oren), maakte het volgens mij goed zwaar.... Na 2.5 km was ik al keikapot: hartslag maximaal (170/180 vermoed ik zo zonder mijn polar!!) en last van de ijle lucht... Dus was zeker nog niet op de helft...Alles was alleen maar up up up, steps steps steps...hahahaha Goed voor de verbranding hoor, vast wel... Gelukkig zag ik iedereen behoorlijk hijgen, dus dacht: komt goed!!!! Om de 0.5 km een resthouse, waar iedereen dankbaar gebruik van maakte...hahahah...En er waren behoorlijk steile punten bij, kon je maar beer niet achterom kijken!!! Maar goed, na 5,5 uur (toch binnen de tijd ) zo rond half drie aangekomen op het tussenpunt.. Om vandaaruit 's nachts de beklimming naar de top verder af te maken!!! Kon geen pap meer zeggen, dus na een douche maar gelijk in bed gegaan...Alleen voor het eten nog even eruit gekomen, want die dag aardig wat energie verbrand..hihihi... De kamers werden gedeeld en wij deelden de kamer met een engels koppel... Die vonden het ook keizwaar en besloten ook om vroeg te pitten....Dan eruit om half 2, stevig ontbijtje en hup: up to the top....Helaas ging het bij mij niet...Mijn kop barstte zowat uiteen, oren deden zeer en mijn longen kwamen mijn lichaam uit, waardoor hartslag en ademhaling gelijk weer van slag waren..Dus ben ik terug gemoeten

Frown
....Kom je daar voor de MAX feeling @ the top, maar ja....Echt waar, ik heb nog niet vaak zo zwaar stuk gezeten...En ja, verstandige keuze was het wel, want je moest ook nog 2.5 km terug natuurlijk + die 6.5 km... Zo zou je ongeveer van 2 uur 's nachts tot de andere dag 1 uur lopen....Verstandig is nooit leuk...Leuk is nooit verstandig...Dat laatste doe ik vaker eerlijk gezegd...Maar goed, ik kon mijn bedje terug in en rust nemen... Wilco, den bikkel, heeft wel the MAX feeling en de top bereikt.... Het was heel slecht weer geworden: regen en veel wind...Veel mensen zijn uiteindelijk terug gestuurd...Enkele waren met onderkoelingsverschijnselen teruggekomen nog...En we waren best slecht voorbereid met de kleding: jas vergeten, geen handschoenen...bla bla bla... Maar goed, ik lag wel lekker warm in mijn bedje... Wilco was keikapot...En na een break van een uur, mochten we de afdaling weer beginnen... Hahah, ging bij mij nu stukken beter want had behoorlijk wat rust te pakken.. Maar goed, belastend voor de knieen en andere spieren is de afdaling dan wel weer...Conditioneel eigenlijk niet...Kortom: de klim was een hele ervaring en op het moment zelve waren we niet zo heeel erg in ons hum zeg maar...Maar achteraf: COOL!! De nacht nog maar doorgebracht in het park daar om de rust ff te pakken....

We hebben enigszins ons schema aangepast, want we hebben volgens mij nu beetje rust nodig...Duiken zit er voor mij niet meer in met mijn oren, dus gaan we maar rechtstreeks naar Sandakan...Oerang Utangs!!!! Yeah...... Oh ja Caitje en Val: er is mogelijkheid daar om een aapje te adopteren....Dat wil ik dus doen voor jullie...Alleen moeten we nog een naampje hebben voor het aapje....Dus aan jullie de taak om de komende 2 dg even een leuk naampje te bedenken ervoor

Laughing
.... Niet zo heel moeilijk voor jullie he?! hahahahha

Gelukkig hebben we nog een vlucht kunnen pakken naar Sandakan, want online boeken ging niet meer... Dan maar richting vliegveld op goed geluk....En dat geluk dat hadden we....

Ik ga nu afsluiten en mijn vlucht maar pakken, want anders ben ik er nog niet :-)...

Liefs,

Bren

Reacties

Reacties

Corina

hoi,
eindelijk eindelijk dan toch een berichtje.. ik ben gewoon de afgelopen dagen niet thuis geweest. Dat heb je als oppas-tant met enthousiaste neefjes en nichtje, een avondvierdaagse, en ouders die steeds maar weg moeten..
Ja ja, ik heb de laatste avond meegelopen van de avond4daagse, man man wat was dat zwaar, 5 kilometer binnen een uur en allemaal mensen met bloemen en versnaperingen langs de kant, een helse tocht (ha ha) Nee, was keigezellig en makkelijk natuurlijk. Ik lees dat jullie trip wel erg zwaar was! Jammer dat je op moest geven, maar was ook wel nodig als ik het zo lees. Ikheb eigenlijk nooit zo'n zware trip gedaan, de langste was denk ik een uurtje of 4,5 en ook heel zwaar klimmen, maar lang niet op zo'n hoogte, en dat maakt ook veel verschil. Wel een bikkel ja die Wilco, ik mag hopen dat hij dit niet op z'n slippertjes gedaan heeft??
Wel stoer dat je tussen haaien gezwommen hebt. Ik denk niet dat ik dat zou durven, weet ik wel zeker, ik vind ze gewoon super eng. Voor mij is snorkelen al eng genoeg, in het water ben ik echt wel een watje geloof ik.
Ik heb net je verhalen gelezen, en het ziet er allemaal lekker actief en leuk uit.
Geniet nog van de rest van je vakantie en tot later!
Corina

Valerie en Caitlin

He tante,
We zijn eruit voor een naam!
Fay ist niet geworden...maar we hebben wel een ander leuk naampje verzonnen!!
Het is geworden: LouLou! (je spreekt het uit als Loeloe)
Vonden we wel leuk!!!
We wensen je nog veel plezier!

-XxX- val en caitje
ook voor Wilco
(L)

Sandra

Nou tante dat is een leuke naam!
Ik ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn....hoop dat het er niet al te zielig uit ziet allemaal....
De meiden vonden het in elk geval erg leuk :-)
Voel je je al wat beter???

We (ik) missen je en zullen blij zijn je van het weekend weer eens aan tafel te hebben!!!

XXX San

Isa

Hey Bren! Loop wat achter met je verhaaltjes...sorry! Maar jeetje mina jij hebt afgezien blijkbaar! Ik zou het jullie niet na doen ( ondanks al het werken aan mn conditie) Maar het moet prachtig geweest zijn daar op den TOP!
Hoe was t bij de aapjes? Heb je der nog eentje geadopteerd? Loulou leuke naam trouwens!
Let je wel een beetje op je gezondheid mei, want klinkt wel allemaal een beetje eng hoor!
Ik ben nog steeds aan het lopen , heb alleen wat last van mn knie nu...Ik heb die een wrong gegeven met de zumba....was weer eens te geweldig! Haha!
Allez meis geniet nog maar een beetje! Knffel en kus van ons allemaal! En een dikke pluim voor Wilco omdat hij de TOP gehaald heeft!!!
XXX Isa
Jammer van de havenfeesten!

Sabine

Ah Brenneke,
Hoe is't meid? Ben je weer al een beetje fit? Jou kennende heb je vast flink gebaald dat je dat laatste stuk niet mee kon. Ik hoop dat je je wat beter voelt. Zag zojuist nog een foto van je en ik vond wel dat je er goed uitzag hoor.... Je beenspiertjes zijn inmiddels vast flink getraind. Nog even en dan zit het er weeral op. Wat gaat dat toch snel hè? Heb al zin in volgende week vrijdag. Geniet nog van je laatste daagjes.
Groetjes en een dikke kus van ons allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!