Ko Chang - Duiken

Er zijn weer 2 intensieve dagen voorbij... Eerst begon het met de theorie.. Hier had ik me een beetje op verkeken. Het was een video van bijna 3 uur en een boek van 175 pagina's...hahaha Dat was nog nachtwerk.... Maar veel dingen zijn logisch of heb je al zelf eens ondervonden..

De volgende ochtend werden we opgepikt door de duikschool en zijn gelijk naar het andere resort gegaan, waar we eerst de orientatieduik hadden.. Hier werd geleerd hoe het materiaal aan te sluiten en te controleren (niet onbelangrijk

Tongue out
). Verder moest je leren te klaren, neutral boyancy (drijfvermogen) zoeken en masker onder water te legen, noodopstijgingen, geen lucht meer enz enz... Gelukkig viel het me een beetje mee en was mijn ademhaling redelijk onder controle. Zeker na een tijdje ging het zelfs wel goed.. Deze orientatie duik duurde zo'n 3 uurtjes.. Daarna eigenlijk helemaal brakvan de inspanning..Dus alleen nog maar gehangen, gegeten en eenleuke dvd bekeken (Inside man - Denzel Washington en Jodie Foster, aanrader)..

Vanmorgen op open zee gedoken...Eerst weer ff laten zien dat ik de oefeningen van gisteren toch nog wel kon.. Ging allemaal goed..

Laughing
En met de ademhaling ook weer, dus ik stond versteld van mezelf ervan.. Want ik dacht namelijk op open zee (met kans op heel veel 'leuke' visjes) dat het een stuk minder zou gaan. De duikinstructeur had het gisteren namelijk over walvishaaien...Dat het goed weer ervoor zou zijn
Surprised
...hihihi Niet gezien in ieder geval... Eerste duik was ongeveer 50 min en max 9 meter..Bodem was goed zichtbaar en het was goed helder.. En ik dook met een buddy, dus bij moeilijkheden help je elkaar. Maar dat was allemaal niet nodig hoor. Alleen maar mooie gekleurde visjes gezien, wel weinig koraal.. Na 50 min een pauze en een lunch om je voor de 2e duik voor te bereiden... Hiervoor gingen we naar een andere plek op zee, verder weg...Dus ook dieper weer... Hier zag ik niet de bodem, maar was meer dan 20m diep. Ik ben zelf maar tot een maximale diepte gegaan van 12m. Af en toe had ik wel last van mijn oren, maar gelukkig lukte het klarenallemaal(ook ondanks dat mijn 'stressneus' weer opspeelde...). Bij deze tweede duik kreeg ik ook meer in de gaten hoe het trimvest te gebruiken met lucht erin (of eruit..). Het zicht was wel minder goed, je zag minder ver. De visjes waren hetzelfde, wel een schorpioenvis en een murena gezien
Surprised
.. Dat viel wel mee, zeker vanaf een afstandje..hihihi...Nee volgens mij zijn ze banger van mij in het water dan ik van hen (jaaaaaaa dat kan !!!!!!). Heel erg leuk allemaal, je kunt eigenlijk vrij relaxed zo in het water bewegen. Bij snorkelen span je je meer in heb ik het idee...

Trots was ik wel op het PADI boekje met daarin mijn 2 duiken.. Nu nog 2 duiken en wat theorie en ik heb mijn Open Water Course...Dat zou wel erg handig zijn, blijft geldig... Alles wordt in ieder geval vanaf nu via internet geregistreerd...Mooi!!

De laatste daagjes gaan nu echt in, nu ff gestrekt liggen op een zonnebedje (wel 1 hele dag..hahaha) en dan weer aan de terug vlucht beginnen naar Nederland..

Met de foto's is het gisteren hier niet helemaal gelukt helaas. De upload snelheid was zeer traag, wellicht dat ik het morgen nog eens probeer.. Van het duiken onder water kon ik geen foto's nemen, maar heb wel wat foto's van de orientatieduik!!

Hey, voor jullie ook alweer bijna weekend!!! Lekker hoorrrrr..... Geniet er inieder geval lekker van.. En tot snel weer..

Liefs,

Dikke knuffel Bren

Reacties

Reacties

Leonie

Hey Toetje,
Goede reis terug en veel plezier in Istanbul!
Kussie!

valerie

heej tante
ik zit nu op school een berichtje naar je sturen haha!!!
jaja die school van tegenwoordig:D
heb jij ook op school gezeten?! op vakantie???
hahaha
xxxx valterie van school

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!