Ko Chang!!!

Gisteren aangekomen op eilandje Ko Chang (= olifant) na 2 interne vluchten. Alles vlotjes verlopen met overstappen gelukkig.. Bij aankomst op het eilandje Ko Chang was het al donker.. De enigste weg die over het eiland loopt was heel erg kronkelig en er zaten veel dalingen en stijgingen in deze weg. Dus duurde het even voordat we op de bestemming waren..

De weg naar het complex was niet verhard en kon het mini busje ook niet door.. Het was aan het regenen en had al dagen geregend... Dus terug naar een ander resort.. Alles is hier hemels vergeleken met de afgelopen dagen.. Leuk huisje met uitzicht op het strand en zee.. Heel ' vervelend'..

Laughing
Alleen om 7 uur vanochtend wakker van de werkzaamheden op het dak, niet iets om vrolijk van te worden. Maar ach, na wat geklaag werd het huisje verruild met een beter huisje hier voor dezelfde prijs..(hmmm je wordt wat kritisch mbt de prijzen als je hier een tijdje zit: kost 40 euro..hahaha)..

Maar vandaag op ontdekkingstocht toch naar het uitgekozen complex, dus moesten we aan de scootmobiels...Geweldig!! Zowat het enige vervoermiddel hier, want lopend is niet te doen.. Ook zo konden we het eiland verkennen. Gelukkig was het super mooi weer!!Ik voelde me weer 16 op dat ding..haha Als een tierelier rijden ze. Maar het is hier nogal wat bergachtig, dus heb wat rustig aan gedaan (en af en toe niet

Laughing
)..De hele kustlijn afgedaan naar het zuiden en het was super mooi...Leuke strandjes, mangrovebossen.. Zelfs aapjes in het wild...Die blijven leuk om naar te kijken..

Maar het leukste moet nog komen..Vanaf morgen een scubadiver cursus. Vanavond moeten we aan de studie voor theorie.. Het is niet echt je padi (daarvoor was te weinig tijd ), daarvoor moet je nog 2 duiken maken binnen het jaar om dat te hebben... Ik ga ervan uit dat ik dat wel ga redden...hihihi. Anders moet je elke keer weer een DSD (discovery scuba dive?!) maken mocht je willen duiken en die heb ik nu al 2 x gekregen. Voor nu niet erg want het is alweer wat jaartjes geleden..Hier leerje hoe je moet klaren, tekens onder water en hoe je bril moet legen als deze vol loopt! Dus ben erg benieuwd wat er te zien is hier...De duikinstructeur is een vlaming vanuit antwerpen, wel grappig!

En vanaf morgen toch naar het eerste resort want dat zag er zo super tof uit!! Nog even 2 nachtjes in luxe... .

Liefs,

Bren

San

hé lieve zus,

De laatste dagjes....
Heb eens op de site van Ko Chang gekeken, ziet er heel mooi uit :-) Hoe was het duiken, ik zag dat er mooie koraalriffen moeten zijn...
Grappig scootertje haha ik las scootmobiel maar dat is op mijn werk toch iets anders hoor! Je lijkt inderdaad wel zo'n jong blommeke.
Rust nog lekker uit voor je reis en dan zien we je maandag weer :-))

XXX San