Chang Mai - Olifantenkamp

Wat een leuke ervaring was dat!!! Eerst moesten we eten voor de olifanten halen op de locale groente- en fruitmarkt, een hele truck vol met zakken bananen laden!! Op de weg naar het kamp kregen we nog een documentaire over het olifanten kamp. De stichtster ' Lek ' heeft dit met behulp van een geldschieter uit Texas hier haar droom kunnen verwezenlijken. De bedoeling is om de olifanten weer terug te laten keren naar de jungle. Dit olifantenkamp beschikt over een groot aantal ha en ook nog over een deel jungle (elephant heaven). Telkens met meer donaties proberen ze meer jungle te kopen voor de olifanten. Op de website vind je ook meer infowww.elephantnaturepark.org. Bij aankomst in het park werd de ingang al geblokkeerd door een olifant. Ze hebben hier de vrije loop (bijna altijd...) en worden door hun mahout begeleid. Heel bijzonder om ze zo te zien. Elke olifant heeft zo zijn verhaal en dus ook zijn aanpak. Hele zielige verhalen soms, de meesten werden gered uit het trekking circuit of circus circuit. En de thailandse wetgeving beschermt ze niet! En dat terwijl er helemaal niet zoveel in het wild hier meer leven. Bij etenstijd mochten we de olifanten voeden (mais, bananen, bamboe stengels). Heel grappig zo met die slurf! Bij enkele kon ik het ook zo in de mond leggen...En smekken dat ze deden

Laughing
...hihihi...Daarna was er een rondleiding in het park bij de pasgeboren olifantjes (3 mnd oud....). Zij stonden samen met moeders en nanny afgezonderd...Het kleine olifantje kon nog niet goed genoeg met zijn slurf bananen eten, dus moest je deze echt voeren...Grappig!!!! Dan was het badtijd....hahaha Het zijn mega beesten zo van dichtbij en je schrobt ze met een schuurborstel...Hebben een dikke, maar gevoelige huid...Ze vonden het wel lekker...Sommigen waren wat ondeugend en deden met hun slurf water sproeien...Daarna uit het water rolden ze zich in het zand, als een soort zonnebrand... En zoenen dat ze kunnen....
Undecided
... Van die zuigzoenen... Bij mij was het na 3x raak.. Eerst mijn arm, daarna mijn oog (lens eruit gezogen
Surprised
), daarna wang...hahaha grappig.. In het park zijn veel vrijwilligers die meehelpen met alles (graan planten, poep opruimen, eten klaarmaken enz enz). Je kunt aan iedereen zien dat hun hart bij de olifanten ligt, ze weten er heel veel over te vertellen en zijn super enthousiast. Onder de vrijwilligers ook studenten die afstudeeropdracht voor dieren arts daar doen. Dus Val mocht je nog voor dierenarts gaan, moet je er zeker heen gaan. Helemaal ook iets voor jou! Helaas was ik er maar 2 dagen, 1 of 2 weken daar zou super zijn geweest... Wel zwaar, maar voldoening daar genoeg!! Zo mag je dan de olifanten uitlaten naar de jungle (elephant heaven) en verblijf je daar in de nacht zodat de olifanten in de jungle kunnen gaan!! Super.. De avond daar was ook heel erg leuk, zo onder alle vrijwilligers...Allemaal erg enthousiast over het kamp. En de reddingsacties worden dan zo verteld en dat is toch wel spannend allemaal. Helaas in de avond kreeg ik last van migraine en de volgende dag ook. Dus lag ik de hele dag K.O...Maar Wilco heeft nog flink meegholpen met poep ruimen en eten klaarmaken. Ook nog een rondleiding door Jody gekregen (zit er al 5 jr)...Dus aan het einde van de dag richting Chiang Mai om weer ff bij te komen voor de volgende reisdag weer... Super ervaring en alleen maar meer enthousiast hierover geworden... Kijk maar naar de foto's
Laughing
...

Liefs Bren

Reacties

Reacties

Patrick

Ha Brenda!

Wat geweldig allemaal. Het is ontzettend leuk om jouw stories te lezen.
Ik vond het olifantenkamp ook helemaal geweldig. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er een paar weken wilt blijven. De foto's zijn ook erg gaaf.
Hopelijk heb je je migraine portie voor deze vakantie nu gehad en kun je verder alleen maar lekker genieten.

Succes en veel plezier met de trekking en ik ben weer benieuwd naar de trekkingverhalen en foto's.

Groetjes,
Patrick

Isabelle

Hai meis!!!!
Ik ben best een beetje jaloers op je hoor!!! Wat een ervaringen allemaal!!! Vooral dat olifantenkamp lijkt mehelemaal geweldig! Ze zijn zo "cute"super!
Ik sprak je daarnet nog...de trektocht was dus ook "gaaf" maar wel spannend en soms een beetje eng ...met al die rare beestjes...ik ben al nieuwsgierig naar je volgende verslag en foto's! Geniet ze meis! Kus van ons allemaal ...Esmee,Lars , Robin Arjan en Isabelle xxx

Joan

Hoi Brenda!

Wat leuk om je verhaal te lezen! Ik wil in November ook naar dit olifantenkmap gaan! Ik kan op het moment niet op de site, Maar wil je graag wat vragen! Wat zijn de mogelijkheden? Heb je soort van dagexcursies of tweedaagse verblijven ofzo met overnachting? Graag hoor ik van je. Je kunt me mailen naar sjoonie83@hotmail.com

BEdankt alvast!

Groetjes Joan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!