Kanchanaburi - Nam Tok - Ayuthaya - Chiang Mai

Tijd gaat snel, we zitten al in het noorden!! De rust in Kanchanaburi was heerlijk en de mensen waren ook super aardig..Bij een locaal restaurantje daar bij mevrouw Pu tips gehad en heerlijk gegeten en gedronken!!

De Erawan watervallen hebben we afgelopen zaterdag gedaan en ze waren super!! Geweldige trekking van 3 uur door jungle (met hier en daar wel geprepareerde paden) om vervolgens 7 watervallen te zien. En ook nog eens aapjes!!! Geweldig weer....In de watervallen kon je zwemmen, maar dat was voor mij geen succes; te grote vissen...hahaha. Wel nog een hele klim naar boven gemaakt bij de laatste waterval totdat het niet meer ging en dat was super!! Het leek een beetje op canyoning..Ze hebben er wel een heel park omheen gebouwd bij de watervallen, dat is wel jammer...Zelfs een hele grote golfbaan. Ken zeker wel mensen die hier erg blij van worden om die te zien en daar te spelen...

Wink
Kanchanaburi staat bekend om de brug over de rivier kwai en de aanleg van de death railway. Bij de aanleg van deze treinweg zijn veel mensen om het leven gekomen, waaronder vele nederlanders...Mijn geschiedenisknobbel is nooit zo geweldig geweest en dat blijkt ook maar weer nu. De death railway is bijzonder mooi om te doen (trein kanchanaburi - Nam Tok) met vele mooie uitzichten.

Bij Nam Tok met een longtailboot naar de jungle rafts gegaan; hutjes op het water met niets van electriciteit. Heerlijk relaxen in een hangmat en niets doen! Super mooie locatie alleen met de entourage eromheen krijg je een beetje een massa gevoel (7 uur allen eten, dans om 8 uur..bla bla bla)..Goed voor 1 nacht dus.. Zeker met de 'huisdieren'..Viel wel mee, alleen grote kevers die overal tussen mijn kleding zaten..

Surprised
Wilco leert me ook van mijn andere kant kennen..hahaha..Gelukkig raakte hij er niet van onder de indruk!!

Na 1 nacht jungle rafts verder op doorreis naar Ayuthaya, weer meer cultuur..Helaas lukte het ons zelf niet om een minibus te regelen (behalve met een reis van 7 uur ofzo..), maar zaten er naast ons 2 nederlanders met een hele minibus en prive chauffeurvoor zichzelf.. We mochten daar gelukkig mee meereizen! Dit was super want deze prive chauffeur bracht ons naar de wats en chedi's in Ayuthaya zonder dat we met de backpack moesten zeulen!! Ideaal en tijdswinst..Hierom besloten we maar om gelijk de nachttrein naar Chiang Mai te reizen.. Allemaal goed gelukt, maar natuurlijk niet super geslapen..Wel weer een hele mooie treinrit waar we nog iets van in de ochtend hebben meegekregen.

Dus vandaag rustig aan gedaan!! De wat's en chedi's zijn hier weer totaal anders dan in Bangkok of Ayuthaya..Het lijkt met wat meer chinese invloeden ook!! Wat Chedi Luang was heel erg super mooi, heel rustig en wonen veel monniken. Ook nog met een monnik gepraat en dat was super interessant! Hun levenswijze...Erg leuk om te horen.

Vandaag weer een massage gehad, deze was super luxe en lekker!! Eigenlijk schandalig; de taxi's uit onderhandelen op 100 Bht en dan een luxe massage nemen..Maar ik heb er zeker van genoten!! Lekker...

Vanaf morgen staat het olifantenkamp op de planning voor 2 dagen. 2 dagen weesolifanten badderen, eten geven en alles schoonmaken.. Ik ben benieuwd..

Voor jullie nog ook wat foto's opladen, zodat jullie een beeld erbij hebben!!

Dikke kus,

Bren

silvia

Hey Bren.
Ben jaloers....Heb net je website van je zussie gehad, errug leuk en je hebt het goed naar je zin! Fijn hoor. Ik blijf je volgen en je leuke verhalen doen deugd!
Greetz Silvia (your tennis mate)

dinges

MERHABA ASKIM,
Omdat ik het je beloofd heb, hier een berichtje van mij.
Je kent me he. Maar... SENI SEVIYORUM!! Dat weet je ee! hihi. Zeg maar tegen Willy dat hij mooie foto's maakt!!! SEE YOU IN ISTANBUL. öpücük, je vriendinnetje!!!!

Sabine

Maar Bren, wat geweldig daar zeg. Zo'n mooie omgeving. Super !! Ben ook erg benieuwd naar je verblijf bij de olifanten, zal ook wel helemaal het einde zijn. Ik blijf je verhalen volgen hoor!! Dikke kus

Isabelle

Super!!! Bren!...Het ziet er daar echt allemaal héél mooi uit! Geniet er van meis! Dikke kus Belleke!