Doorreis Kanchanaburi

Twee vermoeiende dagen in Bangkok en nu deze drukke stad achter ons gelaten na nog een overheerlijke voetmassage (Wilco was niet meer wakker te krijgen, hoezo vermoeid???) en 2 chinese jurkjes te hebben gescoord (Isabelleke, helaas niet eentje voor je scoren ook, sorry had wel tof geweest!). Deze 2 dagen weer vel weetjes bijgeleerd of ervaren:

- Mensen in BKK zijn niet altijd even oprecht (idd Patrick, gelukkig heb ik dat van je meegekregen)
- Knielen voor Buddha en je voetzolen niet tonen maar naar achter
- Niet wijzen met voeten
- Als vrouw niet knielen als je met een man praat
- Schoenen uit als je tempels betreedt

Gelukkig wist ik de meeste al, maar toch lastig met die westerse gewoonten van ons.
O, ja het eten....hahahaha. Ik vind het niet makkelijk, maar gelukkig heb je overal rijst en noodles. En lust Wilco heel veel. Heb Pad Thai gegeten en was wel heerlijk..Alleen of het kip was???? Maar niet teveel over nadenken. Gisteren heerlijk vegetarisch/veganistisch gegeten, terwijl ik dacht spaghetti Bolognese besteld te hebben..hahaha. Zegt weeral genoeg over me ;), ik zat in ieder geval safe...

De trein was eenvoudig met nu een betrouwbare chauffeur die ons vanuit het hotel heeft gebracht, we waren nu zelfs 1,5 uur te vroeg mar konden we tussen de thai lekker ontbijten. Super heerlijk zoete thaise brodjes gegeten met cola (!). Het boemeltreintje is super relaxed met af en toe dutten en genieten van het uitzicht..Alleen te vroeg uitgestapt voor de river kwai floatels...Maar wisten wij veel, bleek nog 70 km te zijn. En met backpack verder is niet te doen, dus hebben we nu iets aan het water bij de river kwai ipv in de jungle. En gaan we hier over 2 dagen heen...hahahaha Plannen zijn d'r om bijgesteld te worden, zo was het toch?!

Leuke britse mensen hier ontmoet waar we mee naar de Tiger Temple zijn gegaan. Hmmm, weet niet goed. De tijgers waren zo suf...Had nagedacht over de foto's, maar toch maar gedaan...Ik heb aan jullie gedacht Caitlin en Valerie, en jullie vinden het vast heel mooi. Kijk maar naar de foto's...Er liepen nog meer beesten rond, voornamelijk zwijnen..Ook was er een monnik in de tempel, maar deze was verre van beleefd. Kreeg er alleen maar een commerciele indruk van ipv hulp aanbieden voor deze dieren. Ik zag dan ook een satelliet antenne op het dak bij het huis van de monniken staan. Dat is niet conform hun leefwijze. Geloof kent geen materialisme (zoals wij dat hebben) en geluk vind je bij jezelf en haal je daar niet uit.
Dus dat viel erg tegen, maar ja je moet zelf je mening er over kunnen vormen, toch?!

Nu heel snel foto's uploaden voor jullie en dan lekker hapje eten...
Jullie heel fijn weekend!! Maar dat zeker ook wel lukken???

Liefs Bren

Reacties

Reacties

Sabine

Hey Bren. Super leuk jurkje zeg, krijg al zin in carnaval. Wat zien je foto's er mooi uit. Volgens mij heb je al superveel mooie dingen gezien. Ik zei net tegen Sven; 'kijk Bren op de foto met een tijger'. Is dat een echte mama? Ja Sven, een hele echte. Nou volgens mij is het een knuffel want da's toch veel te gevaarlijk. Ik heb gezegd dat jij heel stoer bent en dat wel durft. Je hebt dus nog wat uit te leggen als je weer terug bent. Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Ook jullie een goed weekend toegewenst!!! Een dikke kus uit het verre Westdorpe (ps Arno en Hessel moeten van 't weekend tennissen, ik hou je op de hoogte!)

Arjan

Hey Bren, die kip zal wel h..... geweest zijn. Mooie foto's en echt iets voor jou zo met die tijger. Lijkt me daar inderdaad ook een groot contrast met onze westerse wereld, maar dat maakt het ook weer heel mooi natuurlijk. Nog veel plezier verder.

Groeten en kussen van ons allen

Patrick

Ha Brenda!
Wat klinkt het allemaal ontzettend goed en herkenbaar. Ik wil weer teruuuuggg!!!

Gewoon vanuit gaan dat het kip is, dan smaakt het het beste en is het super lekker.

Ben benieuwd naar de volgende stories.

Groetjes,
Patrick

San

Hé sis
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik na het zien van je foto´s erg verrasd ben......Wat een pracht!!! Het thailand zoals ik het in mijn hoofd heb,druk druk druk, komt totaal niet overeen met jouw foto´s, ik vind ze prachitg!!! De tijgers dat is idd wat dubbel, Val vond het ook schattig maar ik weet zeker dat ze het ook zielig zou vinden.
Dus morgen op pad naar de jungel....snoer je broek goed dicht haha. We kijken weer uit naar het volgende verhaal..........Liefs en een dikke pakkerd van ons allen!

Emin

Askim Merhaba

i don't know means of that writings but i know 1 thing. Only 14 days left :) i miss u sooo much....

optum askim
Emin

miranda

Gaaf Bren...!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!